Handelsbetingelser

Handelsbetingelser:

Bestilling:

Alle ordrer sendes med Post Danmark med mindre andet er aftalt.

Find den ønskede vare.

Kom varen i indkøbskurven ved at klikke på symbolet ”Læg i kurv”.

Derefter kan du fortsætte din søgning, såfremt der skal handles mere.

Fortryder du indholdet eller ønsker du at foretage rettelser og f.eks. ændre antallet af varer, kan du henholdsvis slette eller rette i boxen med antal. Opdater derefter kurven, så du kan se ændringerne.

Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder ”Gå til kassen”.

På næste skærmbillede vælger du betalingsform og forsendelse.

Herefter skal du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik ”Fortsæt”.

Bekræft ordre – opsamling af bestilling og de data du har indtastet.

Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på ”Afslut køb”. Hvis du forlader siden inden da, er købstransaktionen ikke  gennemført.

Systemet sender dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail, du har opgivet under kundeoplysninger.

Når din bestilling er ekspederet, får du igen en elektronisk meddelelse.

Alle priser i webshoppen www.drgarn.dk er incl. moms og excl. porto/fragt.

Aftaler og bestillinger indgås på dansk.

DER TAGES FORBEHOLD FOR TRYKFEJL, FORKERT PRISSÆTNING, UDGÅEDE- OG UDSOLGTE VARER.

Betaling:

Hos drgarn.dk kan du betale online med Visa, MasterCard, Dankort, VISA-Dankort og eDankort. Der er intet gebyr på kortbetaling.

Når du betaler med disse kort er du altid sikret imod misbrug, da du igennem kortudbyder altid kan afvise en betaling og ingen selvrisiko har. Så det er faktisk mere sikkert at handle online end i de fysiske butikker, hvor du ofte har en selvrisiko på kr. 1.200,00 når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Alle informationer omkring din kortbetaling sendes direkte og krypteret over en sikker forbindelse (SSL) direkte til PBS. Drgarn er dermed aldrig i besiddelse af dine kortinformationer.

Brugen af SSL er din garanti for, at din handel sker under de højeste sikkerheds standarter for nethandel.

Læs mere om sikker internethandel på PBS´s hjemmeside www.betaling.dk.

Vi trækker ikke købsbeløbet på dit kort, før vi sender din ordre, og vi kan aldrig trække et højere beløb end du har godkendt ved ordreafgivelsen.

Alle priser er incl. 25% moms. Er du kunde udenfor EU, fratrækkes momsen, hvis varebeløbet overstiger kr. 300,00.

Levering:

Er varen på lager modtager du din bestilling 1-2 dage efter, at du har afgivet din bestilling. Hvis en vare skulle være udsolgt på bestillingstidspunktet, vil vi med det samme gøre opmærksom på en evt. forsinkelse og ordren kan naturligvis annulleres. Dette gælder også, hvis kun en del af de købte varer er udsolgte. Vi forbeholder os samtidig ret til at annullere en ordre, hvis varen skulle være udsolgt og ikke kan skaffes hjem indenfor rimelig tid.

Drgarn sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet er angivet) til modtager.

Rettidig levering forudsætter dog, at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

Ved udeblevne leverancer sender vi ordren igen, såfremt varen ikke er udsolgt. I tilfælde af udsolgt giver vi pengene retur.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage.

Der leveres ikke uden skriftlig forudgående aftale til Færøerne, Grønland og udlandet.

 Fortrydelsesret:

Der er 14 dages fortrydelsesret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du fortryder et køb, skal du returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som du modtog den.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give DRGarn meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail: info@drgarn.dk eller på telefon 60 92 78 65. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den retur. Den finder du medsendt din ordrebekrftelse/vare eller nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde blot ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering:

Du skal sende din ordre retur til DRGarn uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til DRGarn tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer DRGarn alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

DRGarn gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

DRGarn kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil varen er modtaget retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvad skal jeg sende tilbage:

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores fortrydelsesformular (se nedenfor)

Bemærk!!! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse, vil du altid få tilsendt en mail, når DRGarn har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.

Hvis der er noget galt med varen – reklamationsret:

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.drgarn.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pangene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere:

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget menglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger:

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

DRGarn, Fruegade 31 D, 4200 Slagelse.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Brug gerne vores RMA-Skema. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspedtionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når DRGarn har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din reklamation.

Personoplysninger:

Ingen personlige oplysninger, der registreres hos drgarn.dk bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En Cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan det ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen ”Funktioner” og menupunktet ”Internetindstillinger”.

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form og gemmes i 5 år. Selve ”kontrakten” (købsaftalen) lagres ikke hos drgarn.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes.

Jf. persondataloven oplyser vi på forespørgsel om registrerede oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes. Ønsker du indsigt i eller sletning af dine registrerede oplysninger, beder vi dig sende os en mail på info@drgarn.dk

På drgarn.dk benytter vi et statistik-system, som opsamler information, der kan give os et overblik over, hvor mange besøgende v har haft, hvor de kommer fra samt på hvilken del af websitet dette forlades m.m. Vi benytter denne viden til at forbedre designet af hjemmesiden og dermed give dig som kunde en bedre oplevelse næste gang du kigger ind.

 

 

Revideret den 18/6 2014.

Fortrydelsesformular – print ud og vedlæg

Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten* gøres gældende

Til
DR Garn
Fruegade 31 D
4200 Slagelse

Tlf.: 60 92 78 65
Email: info@drgarn.dk
CVR: 25 17 93 90

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer.

Varer:

Bestilt d.    /   - 20   og   modtaget d.    /   – 20

Ordrenr.:
Dit navn:
Din adresse:
Dato:                           Underskrift:

Du bedes oplyse registreringsnummer og kontonummer til din bankkonto i tilfælde af, at du skal have penge tilbage for din vare:

Registreringsnummer:
Kontonummer:

Vi vender tilbage til dig, så snart vi har undersøgt sagen.

*Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere
forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om
en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
RMA Skema – print ud og vedlæg

Til
DR Garn
Fruegade 31 D
4200 Slagelse

Tlf.: 60 92 78 65
Email: info@drgarn.dk
CVR: 25 17 93 90

DR Garn beklager, at du har haft en uheldig oplevelse med en vare, som du har købt hos os. For at lette vores ekspedition, vil vi bede dig om at udfylde nedenstående skema og vedlægge det til den/de returnerede vare.

Ordrenr.:
Dit navn:
Din adresse:
Beskriv venligst varens fejl, herunder også hvornår og hvordan den er opstået:

Du bedes oplyse registreringsnummer og kontonummer til din bankkonto i tilfælde af, at du
skal have penge tilbage for din vare:

Registreringsnummer:
Kontonummer:

Vedlæg venligst kvittering for dine (rimelige) udgifter til forsendelsen, så vi kan refundere disse. Vi vender tilbage til dig, så snart vi har undersøgt sagen.